Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe

PE logo

                    

 
A- A A+
 

W grudniu odbył się konkurs astronomiczny ” Per Aspera ad Astra”, który zadedykowany był uczniom klas V – VIII. Konkurs składał się z dwóch części i obejmował dwa tygodnie grudnia. W trzecim tygodniu nastąpiło podsumowane.

Celem konkursu było pobudzenie zainteresowań dzieci i młodzieży szeroko pojętą eksploracją kosmosu oraz zachęcenie ich do realizowania powiązanych z tym aktywności. Motywem przewodnim było poznawanie Wszechświata oraz dorobku ludzkości w zakresie badań przestrzeni kosmicznej. Uczestnicy grali w grę dydaktyczną „Układ Słoneczny” oraz poszukiwali odpowiedzi na pytania z zakresu astronomii i kosmologii np.: Jak nazywa się najmniejszy a jak największy gwiazdozbiór na niebie? Do nazw obiektów „głębokiego kosmosu” dopisz odpowiednie oznaczenia z Katalogu Messiera itp.

Wszyscy uczniowie biorący udział w tym konkursie są wygranymi. Za uczestnictwo otrzymali dodatkowe oceny z geografii. Gratuluję!

Renata Czachoń
IMG 20221208 111212IMG 20221208 120727IMG 20221208 121234IMG 20221208 121545IMG 20221209 095716IMG 20221216 103253

W ramach programu edukacyjnego „Być jak Galileusz” w listopadzie został ogłoszony konkurs dla klas 4 - 6, „Matematyka w sztuce – sztuka w matematyce”. Matematykę w sztuce obserwować możemy w architekturze, malarstwie, czy rzeźbiarstwie. Obrazy i rzeźby często są inspirowane regułami matematycznymi.
Celem konkursu było:
Rozwijanie zainteresowań uczniów,
Rozbudzenie fantazji i wyobraźni twórczej,
Popularyzacja matematyki oraz propagowanie i rozwijanie aktywności artystycznej wśród młodzieży szkolnej,
Pokazanie matematyki w codziennym życiu, przyrodzie, sztuce.
Zasady i przebieg konkursu:
Wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, która w ciekawy sposób przedstawi matematykę obecną w codziennym życiu człowieka.

Uczniowie wykazali się w swoich pracach niesamowitą wyobraźnią i zaangażowaniem. Wszyscy z nich zostali nagrodzeni „Niepytką” , dobrymi ocenami z plastyki i matematyki. Została również zorganizowana wystawa prac na holu szkolnego korytarza.
IMG 20221207 WA0013IMG 20221207 WA00142IMG 20221206 113917IMG 20221206 113923

29.11.2022r. na lekcji biologii i na zajęciach dodatkowych uczniowie klasy 7a samodzielnie wykonywali modele płuc. Na zajęciach uczyliśmy się w jaki sposób oddycha człowiek. Uczniowie skonstruowali prosty model klatki piersiowej zbudowany z butelki, rurki, balonu i rękawiczki chirurgicznej. 
Paulina Wierzbicka - nauczyciel biologii
IMG 20221129 155116IMG 20221129 155144IMG 20221129 155148IMG 20221129 155446IMG 20221129 155547IMG 20221129 155556IMG 20221129 160237IMG 20221129 160244IMG 20221129 160246

Jaki to kamień, minerał a może to meteoryt? Takie pytania nasuwają się, gdy w czasie spaceru podniesiemy kawałek krzemienia, nad morzem znajdziemy otoczak, a przy przechodzeniu przez ulicę potkniemy się o krawężnik. Na lekcji geografii w formie warsztatów uczniowie klasy 7A i 7B poznawali różne rodzaje skał i minerałów. Na podstawie przewodnika „Minerały, kamienie szlachetne, skały, meteoryty” oraz za pomocą doświadczeń szukali odpowiedzi na zadane pytania: To kwarc czy sól? Wapień czy pumeks? Serpentynit czy siarka?

Uczniowie dowiedzieli się : co to jest skała, co to jest minerał, co to jest petrografia i mineralogia, które skały mają budowę jednorodną, a które różnorodną, jaka jest różnica między skałą a minerałem, potrafią dokonać podziału skał ze względu na ich genezę, krótko scharakteryzować poszczególne grupy skał, uzasadnić przydatność gospodarczą skał i minerałów. Warsztaty są ciekawą formą nauki, uczniowie na takiej lekcji wykazują chęć poznawania świata, współpracują w grupie, prezentują własne zdanie.

Renata Czachoń

IMG 0362IMG 0363IMG 0364IMG 0365IMG 0378IMG 0380IMG 0382IMG 0383IMG 0384IMG 0385

Projekt Galileusz - wrzesień

Na dzisiejszej lekcji biologii (29.09.22r.) uczniowie klasy 5b brali udział w pierwszej części projektu Galileusz, przeprowadzając eksperyment biologiczny pt. „Wykrywanie skrobi w materiale roślinnym”. Podczas zajęć praktycznych, uczniowie samodzielnie wykrywali za pomocą odczynnika jodyny, obecność skrobi w materiale biologicznym, barwiąc ziemniaka, banana, pietruszkę i jabłko. Na zajęciach uczniowie zapoznawali się z zasadami bezpiecznego eksperymentowania, stawiali hipotezy, samodzielnie wykonywali eksperyment (porównując zabarwienie w próbie kontrolnej i próbach badanych), analizowali własne wyniki i podejmowali próby wyciągania wniosków. Dokumentowali wyniki w kartach pracy.
1664293874146166429387416116642938742261664293874265

 

 

"Być jak Galileusz..."
"Gdzie zawodzą zmysły powinien wejść rozum."

W roku szkolnym 2022/2023 zespół matematyczno - przyrodniczo - informatyczny będzie realizował projekt "Być jak Galileusz... Matematyczne potyczki z przyrodą". Podsumowanie projektu odbędzie się w czerwcu.
Szczegóły projektu

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.