W styczniu w naszej szkole odbywały się półkolonie zimowe. Pod okiem kierownika półkolonii p. Romankiewicz uczniowie uczestniczyli w warsztatach tematycznych z robotyki z wykorzystaniem robotów DASH i kolejki INTELINO, a dla chętnych dzieci były proponowane obserwacje świata przez okulary trójwymiarowe.Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w tych zajęciach.
Dzięki dofinansowaniu uzyskanemu w Programie Laboratoria Przyszłości nasza szkoła może zaoferować uczniom możliwość kształcenia na wyższym poziomie oraz rozwijać ich zainteresowania. Profesjonalny sprzęt to podstawa pracowni audio-wideo, która pozwala uczniom na prezentację własnych osiągnięć i kształcenie ich umiejętności interpersonalnych. Pracownia mieszcząca się w sali geograficzno-językowej wyposażona jest w:
* aparat fotograficzny Canon M50 Mark
Aparat fotograficzny umożliwia rejestrowanie obrazu z dźwiękiem, ma odchylany ekran dotykowy, dzięki czemu można fotografować pod dowolnym kątem. Lampa błyskowa Speedlite umożliwia kreatywne oświetlenie ujęć. Ekran można skierować do przodu, podczas robienia autoportretów lub nagrywania vlogów. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, w tym funkcja dotykowego AF, ułatwia robienie autoportretów,
* statyw
Statyw to niezbędny element każdej pracowni audio-wideo. Dzięki niemu można stabilnie zamocować sprzęt studyjny, który służy do rejestracji obrazu i dźwięku. Statyw gwarantuje m.in.: stabilizację nagrywanego obrazu, wyższą jakość nagrania,
płynność ruchu na nagraniach, możliwość precyzyjnego kadrowania ujęć, zabezpieczenie sprzętu przed uszkodzeniem, komfort nagrywającego w trakcie rejestracji obrazu,
* oświetlenie do realizacji nagrań
Oświetlenie umożliwia ustawienie lamp pod każdym kątem. Softbox rozpraszający światło i usuwający cienie pomaga wykonać lepszej jakości zdjęcia,
* gimbal FeiyuTech Vimble One
Dzięki temu urządzeniu możliwe jest nagrywanie klipów wideo z różnej perspektywy, także w trakcie ruchu osoby rejestrującej obraz. Pozwala on na dynamiczne ujęcia i większą swobodę poruszania się po planie zdjęciowym,
* mikrofon kierunkowy MKE 200
Wykorzystywanie na lekcjach mikrofonu kierunkowego do rejestrowania dźwięku wpływa na kształcenie u uczniów kompetencji miękkich i na poprawę umiejętności językowych. Niewątpliwym atutem wykorzystania mikrofonów kierunkowych jest jakość nagrania do wideo czy też możliwość podłączenia lustrzanek cyfrowych i smartfonów. Dzięki mikrofonom kierunkowym organizowane są zajęcia, na których uczniowie praktykują autoprezentację i skupiają się na ćwiczeniu poprawnego wypowiadania się,
* mikroport Boya
Mikroport pozwala na swobodne przemieszczanie się w trakcie nagrań, obsługi, a więc daje swobodę ruchu, co jest szczególnie istotne w trakcie nagrań, które cechuje silna ekspresja.
* wizualizer Epson
Wizualizer to świetne urządzenie do prezentacji szczegółowych diagramów, wykresów temperatury i opadów, skał, minerałów i skamieniałości itp. Uczniowie wyświetlają na tablicy interaktywnej w/w elementy i omawiają je podczas multimedialnych lekcji. Nagrywają również krótkie filmy, które można wykorzystać przy omawianiu różnorodnej tematyki geograficznej.
9 listopada w szkolnej bibliotece odbył się Konkurs recytatorski „Moja ojczyzna”. Był on częścią obchodów Dnia Niepodległości - Uczniowie prezentowali wybrane utwory patriotyczne. Jury oceniało m.in. dobór repertuaru, kulturę słowa, interpretację, a także ogólny wyraz artystyczny. Choć wszyscy uczestnicy spisali się na medal i włożyli w swoje występy mnóstwo pracy i serca, to wyłoniono trzy najlepsze prezentacje. I miejsce zajęły ex aequo: Natalia z klasy 6b i Wiktoria z klasy 4a. II lokata przypadła Hani z klasy 5b. Wszyscy młodzi recytatorzy zostali nagrodzeni słodyczami i drobnymi upominkami
Warto wspomnieć, że w przygotowaniach do konkursu wykorzystano kamerę i mikroport Boya zakupione z programu „Laboratoria Przyszłości”. Przygotowania trzech uczestniczek do występu zostały utrwalone przez grupę projektową „Szkolni filmowcy”. Najpierw dziewczynki zostały nagrane w czasie pierwszej próby czytanej, potem bezpośrednio po pracy z nauczycielem polonistą, aż w końcu w trakcie konkursu. Uczennice na każdym etapie miały możliwość obejrzenia swoich prezentacji, porównania postępów i eliminacji zauważonych błędów
W ramach zajęć z Laboratorium Przyszłości uczniowie z klasy 8a, wykorzystywali na lekcji, klocki Lego. Rozwijali wyobraźnię przestrzenną, tworząc innowacyjne konstrukcje z klocków. Uczniowie budowali swoje własne projekty, jak również tworzyli dzieła zgodnie z instrukcją. Lego, są to klocki, które można łączyć i budować z nich różne modele. Uczniowie podzielili się na trzy grupy. Podczas pracy rozwijali umiejętności współpracy, rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania. Grupy wybierały typy domów, następnie uczniowie tworzyli projekt i przystępowali do budowania. W wyniku działań powstały wspaniałe konstrukcje przestrzenne posiadające ruchome elementy. Nauka połączona z zabawą rozwinęła u uczniów wyobraźnię przestrzenną, koncentrację uwagi oraz kreatywność. Uczniowie pracując w grupach musieli współpracować ze sobą, by ustalić co konstruują, jak będzie wyglądać dana rzecz, co wpłynęło na polepszenie komunikacji pomiędzy nimi oraz nauczyło ich współodpowiedzialności za przydzielone zadanie.
W roku szkolnym 2023/2024 realizowany jest program zajęć rozwijających przyrodniczo-geograficznych TRZECIA PLANETA OD SŁOŃCA z uwzględnieniem sprzętu audio-video zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Program ten jest przeznaczony dla uczniów chcących rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze i geograficzne wykorzystując sprzęt audio-video otrzymany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Jego treści pozwalają na dokładniejsze rozwijanie wiedzy, które nie będą realizowane na lekcjach geografii ze względu na ograniczenia czasowe. Pozwala on zwrócić uwagę uczniów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów. Pobudza również aktywność dzieci i ich twórcze myślenie. Uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter młodego człowieka.
Za pomocą profesjonalnego sprzętu audio-video uczniowie będą mogli zaprezentować własne osiągnięcia i kształtować umiejętności interpersonalne. Program jest realizowany metodą projektu fotograficznego i filmowego.
Celem głównym jest: rozwój zainteresowań przyrodniczych, postaw proekologicznych oraz geograficznych, nabywanie kompetencji cyfrowych, przygotowanie do rynku pracy, nauka rejestracji obrazu z dźwiękiem.
Strona 4 z 6