Na zajęciach uczniowie aktywnie spędzili czas ze sobą. Bawili się a zarazem uczyli jaki jest udział rodziny i szkoły w przygotowaniu do podjęcia przyszłych ról życiowych. Poznali jakie są kryteria wyboru małżonka. Był ślub i wesele. Było gwarno i wesoło. Wykorzystaliśmy sprzęt do nagrywania Canon oraz statyw.
Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, gdzie nauka jest również zabawą, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy. Każda pracowała z zestawem do rysowania dla robota Dash i aplikacją Blocklify. Uczniowie programowali w środowisku Scratch. Przekształcali swoje kody w rysunki wykazując się sporym zasobem kreatywności, innowacyjności i umiejętności rozwiązywania problemów. Poszerzali swoją wyobraźnię przestrzenną rysując geometryczne kształty, wzory, słowa i inne elementy.
Nauka robotyki w szkole przygotowuje uczniów do przyszłości, w której technologia odgrywa coraz większą rolę. Uzyskane umiejętności programowania, inżynieryjne i kreatywne, otwierają drzwi do różnorodnych dziedzin zawodowych, takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, inżynieria czy animacja komputerowa.
Jadwiga Romankiewicz
W styczniu w naszej szkole odbywały się półkolonie zimowe. Pod okiem kierownika półkolonii p. Romankiewicz uczniowie uczestniczyli w warsztatach tematycznych z robotyki z wykorzystaniem robotów DASH i kolejki INTELINO, a dla chętnych dzieci były proponowane obserwacje świata przez okulary trójwymiarowe.Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w tych zajęciach.
Dzięki dofinansowaniu uzyskanemu w Programie Laboratoria Przyszłości nasza szkoła może zaoferować uczniom możliwość kształcenia na wyższym poziomie oraz rozwijać ich zainteresowania. Profesjonalny sprzęt to podstawa pracowni audio-wideo, która pozwala uczniom na prezentację własnych osiągnięć i kształcenie ich umiejętności interpersonalnych. Pracownia mieszcząca się w sali geograficzno-językowej wyposażona jest w:
* aparat fotograficzny Canon M50 Mark
Aparat fotograficzny umożliwia rejestrowanie obrazu z dźwiękiem, ma odchylany ekran dotykowy, dzięki czemu można fotografować pod dowolnym kątem. Lampa błyskowa Speedlite umożliwia kreatywne oświetlenie ujęć. Ekran można skierować do przodu, podczas robienia autoportretów lub nagrywania vlogów. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, w tym funkcja dotykowego AF, ułatwia robienie autoportretów,
* statyw
Statyw to niezbędny element każdej pracowni audio-wideo. Dzięki niemu można stabilnie zamocować sprzęt studyjny, który służy do rejestracji obrazu i dźwięku. Statyw gwarantuje m.in.: stabilizację nagrywanego obrazu, wyższą jakość nagrania,
płynność ruchu na nagraniach, możliwość precyzyjnego kadrowania ujęć, zabezpieczenie sprzętu przed uszkodzeniem, komfort nagrywającego w trakcie rejestracji obrazu,
* oświetlenie do realizacji nagrań
Oświetlenie umożliwia ustawienie lamp pod każdym kątem. Softbox rozpraszający światło i usuwający cienie pomaga wykonać lepszej jakości zdjęcia,
* gimbal FeiyuTech Vimble One
Dzięki temu urządzeniu możliwe jest nagrywanie klipów wideo z różnej perspektywy, także w trakcie ruchu osoby rejestrującej obraz. Pozwala on na dynamiczne ujęcia i większą swobodę poruszania się po planie zdjęciowym,
* mikrofon kierunkowy MKE 200
Wykorzystywanie na lekcjach mikrofonu kierunkowego do rejestrowania dźwięku wpływa na kształcenie u uczniów kompetencji miękkich i na poprawę umiejętności językowych. Niewątpliwym atutem wykorzystania mikrofonów kierunkowych jest jakość nagrania do wideo czy też możliwość podłączenia lustrzanek cyfrowych i smartfonów. Dzięki mikrofonom kierunkowym organizowane są zajęcia, na których uczniowie praktykują autoprezentację i skupiają się na ćwiczeniu poprawnego wypowiadania się,
* mikroport Boya
Mikroport pozwala na swobodne przemieszczanie się w trakcie nagrań, obsługi, a więc daje swobodę ruchu, co jest szczególnie istotne w trakcie nagrań, które cechuje silna ekspresja.
* wizualizer Epson
Wizualizer to świetne urządzenie do prezentacji szczegółowych diagramów, wykresów temperatury i opadów, skał, minerałów i skamieniałości itp. Uczniowie wyświetlają na tablicy interaktywnej w/w elementy i omawiają je podczas multimedialnych lekcji. Nagrywają również krótkie filmy, które można wykorzystać przy omawianiu różnorodnej tematyki geograficznej.
9 listopada w szkolnej bibliotece odbył się Konkurs recytatorski „Moja ojczyzna”. Był on częścią obchodów Dnia Niepodległości - Uczniowie prezentowali wybrane utwory patriotyczne. Jury oceniało m.in. dobór repertuaru, kulturę słowa, interpretację, a także ogólny wyraz artystyczny. Choć wszyscy uczestnicy spisali się na medal i włożyli w swoje występy mnóstwo pracy i serca, to wyłoniono trzy najlepsze prezentacje. I miejsce zajęły ex aequo: Natalia z klasy 6b i Wiktoria z klasy 4a. II lokata przypadła Hani z klasy 5b. Wszyscy młodzi recytatorzy zostali nagrodzeni słodyczami i drobnymi upominkami
Warto wspomnieć, że w przygotowaniach do konkursu wykorzystano kamerę i mikroport Boya zakupione z programu „Laboratoria Przyszłości”. Przygotowania trzech uczestniczek do występu zostały utrwalone przez grupę projektową „Szkolni filmowcy”. Najpierw dziewczynki zostały nagrane w czasie pierwszej próby czytanej, potem bezpośrednio po pracy z nauczycielem polonistą, aż w końcu w trakcie konkursu. Uczennice na każdym etapie miały możliwość obejrzenia swoich prezentacji, porównania postępów i eliminacji zauważonych błędów
Strona 4 z 7