Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe Zrzut ekranu 2025 03 05 195834

PE logo

                    

 
A- A A+
 

Na zajęciach uczniowie aktywnie spędzili czas ze sobą. Bawili się a zarazem uczyli jaki jest udział rodziny i szkoły w przygotowaniu do podjęcia przyszłych ról życiowych. Poznali jakie są kryteria wyboru małżonka. Był ślub i wesele. Było gwarno i wesoło. Wykorzystaliśmy sprzęt do nagrywania Canon oraz statyw.
IMG 20240207 132029IMG 20240207 132044IMG 20240207 132047IMG 20240207 132835IMG 20240207 132853IMG 20240207 132933

Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, gdzie nauka jest również zabawą, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria Przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy. Każda pracowała  z zestawem do rysowania dla robota Dash i aplikacją Blocklify. Uczniowie programowali w środowisku Scratch. Przekształcali swoje kody w rysunki wykazując się sporym zasobem kreatywności, innowacyjności i umiejętności rozwiązywania problemów. Poszerzali swoją wyobraźnię przestrzenną rysując geometryczne kształty, wzory, słowa i inne elementy.

Nauka robotyki w szkole przygotowuje uczniów do przyszłości, w której technologia odgrywa coraz większą rolę. Uzyskane umiejętności programowania, inżynieryjne i kreatywne, otwierają drzwi do różnorodnych dziedzin zawodowych, takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, inżynieria czy animacja komputerowa.

Jadwiga Romankiewicz

20240207 13130420240207 13161320240207 13164220240207 13165520240207 13195120240207 13203720240207 13261620240207 13262520240207 13263220240207 13290420240207 132916

W styczniu w naszej szkole odbywały się półkolonie zimowe. Pod okiem kierownika półkolonii p. Romankiewicz uczniowie uczestniczyli w warsztatach tematycznych z robotyki z wykorzystaniem robotów DASH i kolejki INTELINO, a dla chętnych dzieci były proponowane obserwacje świata przez okulary trójwymiarowe.Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w tych zajęciach.
IMG20240119132642IMG20240119132657IMG20240119132726IMG20240119133108IMG20240119133116IMG20240119133435IMG20240119133439

 Dzięki dofinansowaniu uzyskanemu w Programie Laboratoria Przyszłości nasza szkoła może zaoferować uczniom możliwość kształcenia na wyższym poziomie oraz rozwijać ich zainteresowania. Profesjonalny sprzęt to podstawa pracowni audio-wideo, która pozwala uczniom na prezentację własnych osiągnięć i kształcenie ich umiejętności interpersonalnych. Pracownia mieszcząca się w sali geograficzno-językowej wyposażona jest w:

* aparat fotograficzny Canon M50 Mark

Aparat fotograficzny umożliwia rejestrowanie obrazu z dźwiękiem, ma odchylany ekran dotykowy, dzięki czemu można fotografować pod dowolnym kątem. Lampa błyskowa Speedlite umożliwia kreatywne oświetlenie ujęć. Ekran można skierować do przodu, podczas robienia autoportretów lub nagrywania vlogów. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, w tym funkcja dotykowego AF, ułatwia robienie autoportretów,

* statyw

Statyw to niezbędny element każdej pracowni audio-wideo. Dzięki niemu można stabilnie zamocować sprzęt studyjny, który służy do rejestracji obrazu i dźwięku. Statyw gwarantuje m.in.: stabilizację nagrywanego obrazu, wyższą jakość nagrania,

płynność ruchu na nagraniach, możliwość precyzyjnego kadrowania ujęć, zabezpieczenie sprzętu przed uszkodzeniem, komfort nagrywającego w trakcie rejestracji obrazu,

* oświetlenie do realizacji nagrań

Oświetlenie umożliwia ustawienie lamp pod każdym kątem. Softbox rozpraszający światło i usuwający cienie pomaga wykonać lepszej jakości zdjęcia,

* gimbal FeiyuTech Vimble One

Dzięki temu urządzeniu możliwe jest nagrywanie klipów wideo z różnej perspektywy, także w trakcie ruchu osoby rejestrującej obraz. Pozwala on na dynamiczne ujęcia i większą swobodę poruszania się po planie zdjęciowym,

* mikrofon kierunkowy MKE 200

Wykorzystywanie na lekcjach mikrofonu kierunkowego do rejestrowania dźwięku wpływa na kształcenie u uczniów kompetencji miękkich i na poprawę umiejętności językowych. Niewątpliwym atutem wykorzystania mikrofonów kierunkowych jest jakość nagrania do wideo czy też możliwość podłączenia lustrzanek cyfrowych i smartfonów. Dzięki mikrofonom kierunkowym organizowane są zajęcia, na których uczniowie praktykują autoprezentację i skupiają się na ćwiczeniu poprawnego wypowiadania się,

* mikroport Boya

Mikroport pozwala na swobodne przemieszczanie się w trakcie nagrań,  obsługi, a więc daje swobodę ruchu, co jest szczególnie istotne w trakcie nagrań, które cechuje silna ekspresja.

* wizualizer Epson

Wizualizer to świetne urządzenie do prezentacji szczegółowych diagramów, wykresów temperatury i opadów, skał, minerałów i skamieniałości itp. Uczniowie wyświetlają na tablicy interaktywnej w/w elementy i omawiają je podczas multimedialnych lekcji.  Nagrywają również krótkie filmy, które można wykorzystać przy omawianiu różnorodnej tematyki geograficznej.

Renata Czachoń
IMG 20230918 083820IMG 20231002 082101 6CSIMG 20231002 082416IMG 20231002 082603IMG 20231002 082806IMG 20231009 081507IMG 20231009 082555IMG 20231012 132200IMG 20231012 132250IMG 20231102 131903IMG 20231116 132759IMG 20231211 081642IMG 20231211 082659IMG 20231211 083319IMG 20231211 083336IMG 20231211 083702IMG 20231211 083714

W listopadzie klasa 4b była na zajęciach prowadzonych przez Panią wicedyrektor Jadwigę Romankiewicz, która wprowadziła uczniów w tajniki pracy z drukarką 3D. Dzieci miały okazję zobaczyć jak tworzy się projekty w programie Tinkercad, jak zmienia się filamen i jak wygląda proces druku.
20231109 12592420231109 12595220231109 13014220231109 13020120231109 13025620231109 13052520231109 13074520231109 13093120231109 13095720231109 13110920231109 13143320231109 13152220231109 13164720231109 132754

9 listopada w szkolnej bibliotece odbył się Konkurs recytatorski „Moja ojczyzna”. Był on częścią obchodów Dnia Niepodległości - Uczniowie prezentowali wybrane utwory patriotyczne. Jury oceniało m.in. dobór repertuaru, kulturę słowa, interpretację, a także ogólny wyraz artystyczny. Choć wszyscy uczestnicy spisali się na medal i włożyli w swoje występy mnóstwo pracy i serca, to wyłoniono trzy najlepsze prezentacje. I miejsce zajęły ex aequo: Natalia z klasy 6b i Wiktoria z klasy 4a. II lokata przypadła Hani z klasy 5b. Wszyscy młodzi recytatorzy zostali nagrodzeni słodyczami i drobnymi upominkami

Warto wspomnieć, że w przygotowaniach do konkursu wykorzystano kamerę i mikroport Boya zakupione z programu „Laboratoria Przyszłości”. Przygotowania trzech uczestniczek do występu zostały utrwalone przez grupę projektową „Szkolni filmowcy”. Najpierw dziewczynki zostały nagrane w czasie pierwszej próby czytanej, potem bezpośrednio po pracy z nauczycielem polonistą, aż w końcu w trakcie konkursu. Uczennice na każdym etapie miały możliwość obejrzenia swoich prezentacji, porównania postępów i eliminacji zauważonych błędów
20231102 13020820231102 13034920231102 13181820231102 13211820231102 132657P1120496P1120497P1120499P1120507P1120509P1120513

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.