Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe Zrzut ekranu 2025 03 05 195834

PE logo

                    

 
A- A A+
 

W czerwcu 2023 odbyła się lekcja matematyki pod kierunkiem p. Ł. Burdy z wykorzystaniem okularów VR - sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości. Na lekcji uczniowie poznawali różne bryły, których modele oglądali na żywo. Te same modele dzięki okularom VR mogli zobaczyć w wirtualnym świecie.
LP czerwiec1LP czerwiec2

Na zajęciach z matematyki z klasą 6a wykonywane były modele brył z papieru. Po wykonaniu zadania wykonywaliśmy z gotowych brył różne wzory oraz budowle. Omawiane były także podstawowe nazwy brył oraz własności. Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach projektu.
IMG 20230519 105010IMG 20230519 105029IMG 20230519 105100IMG 20230519 105112

Zajęcia rozwijające umiejętności fotografowania i filmowania za pomocą aparatu Canon EOS M 50 odbywają się w klasach 6 co tydzień i obejmują różnorodne ćwiczenia. To właśnie dzięki nim możemy nabyć cenne umiejętności, które pozwolą nam w przyszłości intuicyjnie kadrować dobrze swoje zdjęcia. Jak ćwiczymy? Fotografujemy te same obiekty w różny sposób - z dołu, z góry, z boku, z daleka i z bliska oraz później porównujemy efekty. Okazji do fotografowania jest wiele, bo w naszej szkole dzieje się dużo: imprezy, akademie, ciekawe dodatkowe lekcje. Wykorzystujemy przy tym gimbala FeiyuTech Vimble One., mikrofon MKE 200, mikroport BOYA, dodatkowe oświetlenie itp. Aby czuć się pewnie z aparatem w ręku i robić dobre zdjęcia, musimy.. robić ich jak najwięcej! Moi uczniowie zabierają ze sobą swoje aparaty wszędzie gdzie się udają. Szukają ciekawych obiektów, widoków, osób i robią im zdjęcia z różnych perspektyw. Przynoszą swoje prace i na zajęciach często je omawiamy. Fotografia towarzyszy moim uczniom obecnie każdego dnia. Wykonując zdjęcia utrwalają ważne dla nich chwile, uwieczniają piękne widoki, a także wyrażają siebie.

Renata Czachoń
IMG 0587IMG 0767IMG 0833 2IMG 0850 2IMG 20220822 200823IMG 20221110 110040IMG 20221125 081913IMG 20221222 113703

W ramach lekcji powtórzeniowych w klasie 8 b, wykorzystaliśmy modele figur matematycznych, do obliczania pól powierzchni całkowitych i objętości. Zrealizowaliśmy następujące cele: doskonalenie sprawności rachunkowej, wykorzystywanie i tworzenie informacji, modelowanie matematyczne, rozumowanie i tworzenie strategii. Na zakończenie uczniowie zbudowali z modeli figur, różnego rodzaju budowle. Było dużo emocji i zabawy. Zdjęcia zajęć wykonaliśmy aparatem zakupionym w ramach sprzętu Laboratorium Przyszłości.
IMG 20230321 125904IMG 20230321 131722IMG 20230321 131824IMG 20230321 131924

Na zajęciach rozwijających, w klasie 5B, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każda pracowała wg zainteresowań wyboru. Praca z:
1. Robotem Cue pomogła zapoznać się z tajnikami programowania. Cue to robot z wbudowanym systemem sztucznej inteligencji oraz szerokimi możliwościami personalizacji zachowań. Robot pozwala korzystać z języka JavaScript w trybie tekstowym oraz blokowym (wizualnym). Korzystając z aplikacji zainstalowanej na tablecie łączyliśmy się z robotem i zlecaliśmy mu wykonanie sekwencji zadań. Uczniowie mogli wybrać jedną z czterech odsłon jego osobowości. Każda z nich wyróżnia się innym zestawem reakcji, głosem oraz słownictwem. W każdym z wariantów Cue jest świetnym kompanem codziennych eksperymentów i poszerzania umiejętności dotyczących programowania.
2. Pociągiem Intelino Smart Train pozwoliła wykorzystując najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, sterować nim zdalnie za pośrednictwem dostępnej aplikacji. Uczniowie stosowali ukryte czujniki i tworzyli polecenia bezpośrednio na torach za pomocą kolorowych listew. Deska rozdzielcza pociągu (w tablecie) pozwoliła zastosować szereg funkcji zdalnego sterowania. Intuicyjny edytor Snap pozwalił tworzyć polecenia i programować zachowanie pociągu.
Dzieci uczą się programowania w zabawnej grze i próbują wykorzystywać nowoczesne technologie w praktyce. Chętniej się uczą, kiedy nauka jest również zabawą.
Jadwiga Romankiewicz
IMG 0719IMG 0720IMG 0728IMG 0729

Pod koniec stycznia uczniowie z klas 8a i 8c na lekcji matematyki mogli przenieść się w świat wirtualnej rzeczywistości. Mogli przypomnieć wiedzę oraz utrwalić rodzaje figur przestrzennych oraz opisać ich podstawowe własności. W tym celu wykorzystywane były okulary VR. Narzędzie to okazało się idealne do rozwijania umiejętności uczniów do przestrzennego postrzegania figur. Lekcja pokazywała, że bryły nie muszą być tylko narysowane w książkach, ale można je lepiej poznać, nazwać i opisać w przestrzeni wirtualnej.
12345

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.