W ramach zajęć z Laboratorium Przyszłości uczniowie z klasy 8a, wykorzystywali na lekcji, klocki Lego. Rozwijali wyobraźnię przestrzenną, tworząc innowacyjne konstrukcje z klocków. Uczniowie budowali swoje własne projekty, jak również tworzyli dzieła zgodnie z instrukcją. Lego, są to klocki, które można łączyć i budować z nich różne modele. Uczniowie podzielili się na trzy grupy. Podczas pracy rozwijali umiejętności współpracy, rozwiązywania złożonych problemów i krytycznego myślenia oraz nauki podstaw budowania. Grupy wybierały typy domów, następnie uczniowie tworzyli projekt i przystępowali do budowania. W wyniku działań powstały wspaniałe konstrukcje przestrzenne posiadające ruchome elementy. Nauka połączona z zabawą rozwinęła u uczniów wyobraźnię przestrzenną, koncentrację uwagi oraz kreatywność. Uczniowie pracując w grupach musieli współpracować ze sobą, by ustalić co konstruują, jak będzie wyglądać dana rzecz, co wpłynęło na polepszenie komunikacji pomiędzy nimi oraz nauczyło ich współodpowiedzialności za przydzielone zadanie.
W roku szkolnym 2023/2024 realizowany jest program zajęć rozwijających przyrodniczo-geograficznych TRZECIA PLANETA OD SŁOŃCA z uwzględnieniem sprzętu audio-video zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Program ten jest przeznaczony dla uczniów chcących rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze i geograficzne wykorzystując sprzęt audio-video otrzymany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Jego treści pozwalają na dokładniejsze rozwijanie wiedzy, które nie będą realizowane na lekcjach geografii ze względu na ograniczenia czasowe. Pozwala on zwrócić uwagę uczniów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów. Pobudza również aktywność dzieci i ich twórcze myślenie. Uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter młodego człowieka.
Za pomocą profesjonalnego sprzętu audio-video uczniowie będą mogli zaprezentować własne osiągnięcia i kształtować umiejętności interpersonalne. Program jest realizowany metodą projektu fotograficznego i filmowego.
Celem głównym jest: rozwój zainteresowań przyrodniczych, postaw proekologicznych oraz geograficznych, nabywanie kompetencji cyfrowych, przygotowanie do rynku pracy, nauka rejestracji obrazu z dźwiękiem.
W czerwcu 2023 odbyła się lekcja matematyki pod kierunkiem p. Ł. Burdy z wykorzystaniem okularów VR - sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria przyszłości. Na lekcji uczniowie poznawali różne bryły, których modele oglądali na żywo. Te same modele dzięki okularom VR mogli zobaczyć w wirtualnym świecie.
Zajęcia rozwijające umiejętności fotografowania i filmowania za pomocą aparatu Canon EOS M 50 odbywają się w klasach 6 co tydzień i obejmują różnorodne ćwiczenia. To właśnie dzięki nim możemy nabyć cenne umiejętności, które pozwolą nam w przyszłości intuicyjnie kadrować dobrze swoje zdjęcia. Jak ćwiczymy? Fotografujemy te same obiekty w różny sposób - z dołu, z góry, z boku, z daleka i z bliska oraz później porównujemy efekty. Okazji do fotografowania jest wiele, bo w naszej szkole dzieje się dużo: imprezy, akademie, ciekawe dodatkowe lekcje. Wykorzystujemy przy tym gimbala FeiyuTech Vimble One., mikrofon MKE 200, mikroport BOYA, dodatkowe oświetlenie itp. Aby czuć się pewnie z aparatem w ręku i robić dobre zdjęcia, musimy.. robić ich jak najwięcej! Moi uczniowie zabierają ze sobą swoje aparaty wszędzie gdzie się udają. Szukają ciekawych obiektów, widoków, osób i robią im zdjęcia z różnych perspektyw. Przynoszą swoje prace i na zajęciach często je omawiamy. Fotografia towarzyszy moim uczniom obecnie każdego dnia. Wykonując zdjęcia utrwalają ważne dla nich chwile, uwieczniają piękne widoki, a także wyrażają siebie.
W ramach lekcji powtórzeniowych w klasie 8 b, wykorzystaliśmy modele figur matematycznych, do obliczania pól powierzchni całkowitych i objętości. Zrealizowaliśmy następujące cele: doskonalenie sprawności rachunkowej, wykorzystywanie i tworzenie informacji, modelowanie matematyczne, rozumowanie i tworzenie strategii. Na zakończenie uczniowie zbudowali z modeli figur, różnego rodzaju budowle. Było dużo emocji i zabawy. Zdjęcia zajęć wykonaliśmy aparatem zakupionym w ramach sprzętu Laboratorium Przyszłości.
Strona 5 z 7