Dnia 24 października 2024r. klasy drugie poznawały zasady pracy z pociągiem Intelino. Na początku ustaliliśmy zasady bezpiecznej pracy i podzieliliśmy się na dwie grupy. Każda grupa dostała swój zestaw torów, kolorowe płytki oraz pociąg z wagonikiem. Zadaniem każdej grupy było poprawne wykonanie zadań zleconych przez nauczyciela. Korzystając z kolorowych płytek uczniowie programowali pociąg np. przyśpieszenie, zwolnienie lub zatrzymanie pociągu, odczepianie wagoniku itp. Zabawa była przednia.
Dzieci podczas zabawy uczyły się programowania wykorzystując nowoczesne technologie w praktyce.
Na lekcji geografii podczas krótkich warsztatów uczniowie klasy 7B odkryli fascynujący świat geologii. Poznali i dotknęli skamieniałości z różnych er i okresów. Odwiedzając cztery stanowiska geologiczne, odczytywali sekrety Ziemi zapisane w skałach i skamieniałościach.
Za pomocą wizualizera Epson mogli zobaczyć skały w powiększeniu, zauważyć różnicę w budowie skał magmowych i przeobrażonych.
Wykorzystali również smartfona połączonego z gimbalem FeiyuTech Vimble One. Wykonywali za ich pomocą zdjęcia i filmiki organizmów dawnych zwierząt i roślin, które są ważnym źródłem informacji o historii życia na Ziemi.
opiekun Renata Czachoń
W piątek 27 września, na zajęciach rozwijających w klasie 5A, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każda pracowała ze swoim zestawem Pociągu Intelino Smart Train.
Zajęcia z pociągiem pozwoliły, wykorzystując najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, sterować nim zdalnie za pośrednictwem dostępnej aplikacji. Uczniowie stosowali ukryte czujniki i tworzyli polecenia bezpośrednio na torach za pomocą kolorowych listew. Deska rozdzielcza pociągu (w tablecie) pozwoliła zastosować szereg funkcji zdalnego sterowania. Intuicyjny edytor Snap pozwalał tworzyć polecenia i programować zachowanie pociągu.
Uczniowie uczyli się programowania w zabawnej grze i próbowali wykorzystywać nowoczesne technologie z doświadczeń codziennego życia. Bardzo chętnie podejmowali próby tworzenia ciekawych rozwiązań tym bardziej, że w tym czasie nauka stała się także zabawą.
Jadwiga Romankiewicz
Ostatniego września, tj. 30. 09, uczniowie klasy 8b na lekcji matematyki, przenieśli się w świat wirtualny. Wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach Programu Laboratorium Przyszłości, okulary VR, poznali i obejrzeli Fraktale. Temat lekcji to: Fraktale – wyszukiwanie w życiu codziennym. Lekcję rozpoczęliśmy od zapoznania się co to są Fraktale, gdzie występują, kto zajmował się badaniami nad tym zjawiskiem, i do tego celu wykorzystaliśmy tablicę interaktywną, na której to wyświetlaliśmy informacje, wyszukane w internecie. Poznali, co to jest fraktal, że jest to figura, w której część figury jest podobna do całości, jest samopodobny. Lekcja miała na celu dostrzeganie przydatności wiedzy matematycznej w życiu codziennym, że dzięki matematyce możemy dostrzec piękne rzeczy, oryginalne i ciekawe artystycznie, że świat przyrody to też matematyka.
W ramach podsumowań o figurach przestrzennych uczniowie klasy 5a oddali się w podróż do wirtualnej rzeczywistości dzięki goglom VR. Mogli udać się do wielu Państw świata i odnaleźć ciekawe budowle, które następnie nazywali z wykorzystaniem poznanych nazw brył. W trakcie lekcji uczniowie odkryli, że świat jest matematyczny i składa się z brył, które także mogą być bardzo dla nich interesujące.
W maju, na lekcji matematyki uczniowie mieli możliwość poznania brył zaprezentowanych w wirtualnej rzeczywistości przy użyciu gogli VR. Każdy uczeń mógł na własne oczy przekonać się, dlaczego nie wszystkie krawędzie są widoczne, utrwalić wiedzę na temat elementów, z których bryła się składa a nawet poznać bryły, o których do tej pory na lekcji nie było powiedziane za dużo. Uczniowie narysowali w zeszycie wybrane bryły, które widzieli w goglach. Taka forma prezentacji wiadomości okazały się bardzo interesujące.
Strona 2 z 6