Szkoła Podstawowa nr 12 im. Konstantego I. Gałczyńskiego

w Szczecinie

nprcz belka men bn ik nck kolor rgb

logo Laboratoria Przyszłości poziom białe Zrzut ekranu 2025 03 05 195834

PE logo

                    

 
A- A A+
 

Dnia 24 października 2024r. klasy drugie poznawały zasady pracy z pociągiem Intelino. Na początku ustaliliśmy zasady bezpiecznej pracy i podzieliliśmy się na dwie grupy. Każda grupa dostała swój zestaw torów, kolorowe płytki oraz pociąg z wagonikiem. Zadaniem każdej grupy było poprawne wykonanie zadań zleconych przez nauczyciela. Korzystając z kolorowych płytek uczniowie programowali pociąg np. przyśpieszenie, zwolnienie lub zatrzymanie pociągu, odczepianie wagoniku itp. Zabawa była przednia.

Dzieci podczas zabawy uczyły się programowania wykorzystując nowoczesne technologie w praktyce.
20241024 09121120241024 09142120241024 09222220241024 11005120241024 11115620241024 11120720241024 111212

Na lekcji geografii podczas krótkich warsztatów uczniowie klasy 7B odkryli fascynujący świat geologii. Poznali i dotknęli skamieniałości z różnych er i okresów. Odwiedzając cztery stanowiska geologiczne, odczytywali sekrety Ziemi zapisane w skałach i skamieniałościach.

Za pomocą wizualizera Epson mogli zobaczyć skały w powiększeniu, zauważyć różnicę w budowie skał magmowych i przeobrażonych.

Wykorzystali również smartfona połączonego z gimbalem FeiyuTech Vimble One. Wykonywali za ich pomocą zdjęcia i filmiki organizmów dawnych zwierząt i roślin, które są ważnym źródłem informacji o historii życia na Ziemi.

opiekun Renata Czachoń

IMG 2362IMG 2364IMG 2365IMG 2366IMG 2367IMG 2369IMG 2370IMG 2371IMG 2373

W piątek 27 września, na zajęciach rozwijających w klasie 5A, wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach inicjatywy Laboratoria przyszłości. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każda pracowała ze swoim zestawem Pociągu Intelino Smart Train.

Zajęcia z pociągiem pozwoliły, wykorzystując najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, sterować nim zdalnie za pośrednictwem dostępnej aplikacji. Uczniowie stosowali ukryte czujniki i tworzyli polecenia bezpośrednio na torach za pomocą kolorowych listew. Deska rozdzielcza pociągu (w tablecie) pozwoliła zastosować szereg funkcji zdalnego sterowania. Intuicyjny edytor Snap pozwalał tworzyć polecenia i programować zachowanie pociągu.

Uczniowie uczyli się programowania w zabawnej grze i próbowali wykorzystywać nowoczesne technologie z doświadczeń codziennego życia. Bardzo chętnie podejmowali próby tworzenia ciekawych rozwiązań tym bardziej, że w tym czasie nauka stała się także zabawą.

Jadwiga Romankiewicz

20240927 08323920240927 08330220240927 08331720240927 08332820240927 08335120240927 08340420240927 083440

Ostatniego września, tj. 30. 09, uczniowie klasy 8b na lekcji matematyki, przenieśli się w świat wirtualny. Wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach Programu Laboratorium Przyszłości, okulary VR, poznali i obejrzeli Fraktale. Temat lekcji to: Fraktale – wyszukiwanie w życiu codziennym. Lekcję rozpoczęliśmy od zapoznania się co to są Fraktale, gdzie występują, kto zajmował się badaniami nad tym zjawiskiem, i do tego celu wykorzystaliśmy tablicę interaktywną, na której to wyświetlaliśmy informacje, wyszukane w internecie. Poznali, co to jest fraktal, że jest to figura, w której część figury jest podobna do całości, jest samopodobny. Lekcja miała na celu dostrzeganie przydatności wiedzy matematycznej w życiu codziennym, że dzięki matematyce możemy dostrzec piękne rzeczy, oryginalne i ciekawe artystycznie, że świat przyrody to też matematyka.
IMG 20240930 130510IMG 20240930 130531IMG 20240930 130549IMG 20240930 130725IMG 20240930 131248IMG 20240930 131253IMG 20240930 131615IMG 20240930 131631IMG 20240930 131934IMG 20240930 132003

W ramach podsumowań o figurach przestrzennych uczniowie klasy 5a oddali się w podróż do wirtualnej rzeczywistości dzięki goglom VR. Mogli udać się do wielu Państw świata i odnaleźć ciekawe budowle, które następnie nazywali z wykorzystaniem poznanych nazw brył. W trakcie lekcji uczniowie odkryli, że świat jest matematyczny i składa się z brył, które także mogą być bardzo dla nich interesujące.
20240614 10574020240614 10574420240614 10585220240614 11000620240614 11034720240614 11041820240614 11064620240614 11112620240614 111212

W maju, na lekcji matematyki uczniowie mieli możliwość poznania brył zaprezentowanych w wirtualnej rzeczywistości przy użyciu gogli VR. Każdy uczeń mógł na własne oczy przekonać się, dlaczego nie wszystkie krawędzie są widoczne, utrwalić wiedzę na temat elementów, z których bryła się składa a nawet poznać bryły, o których do tej pory na lekcji nie było powiedziane za dużo. Uczniowie narysowali w zeszycie wybrane bryły, które widzieli w goglach. Taka forma prezentacji wiadomości okazały się bardzo interesujące.
20240613 12094920240613 12095620240613 12112420240613 12115820240613 12163920240613 12220720240613 122511

Copyright by Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. © 2015. All Rights Reserved.